czwartek, 7 czerwca 2012

David Lebovitz: The Perfect Scoop

Kolejna pozycja o lodach. Jednak zupełnie inna niż poprzednie. David Lebovitz był znanym szefem kuchni, który promuje naturalne sezonowe składniki i korzystanie z nich w swoich daniach. Od wielu lat nie pracuje w restauracjach tylko pisze książki.
W tej książce zamieścił on przepisy na różnego rodzaju mrożone pyszności, które podzielono ze względu na typ. Oprócz lodów, sorbetów, granit znajdziemy w niej miksy, sosy, polewy i dodatki do lodów. To co zachwyciło mnie w tej książce to lody absolutnie nietypowe, lody wytrawne. Kolejną super grupą są nietypowe połączenia w lodach, tak więc znajdziemy lody gruszkowe z pecorino czy z oliwy z oliwek.
Czy te nietypowe lody są dobre? Ja jestem fanką lodów słodkich, ale muszę przyznać, że po spróbowaniu kilku smaków zrobionych z książki Davida udało mi się przekonać, że lody wytrawne mogą być smaczne. Nie przekonali mnie do tego w jednej z warszawskich lodziarni :) Za to domowe, prawdziwe lody, zrobione ze składników, które wiem skąd pochodzą to jest to. 
Co jeszcze podoba mi się w tej książce? Rozdział z podstawami. Traktuje on o tym jak w ogóle zabrać się za robienie lodów, co kupić i co wiedzieć by lody wyszły perfekcyjne (może dlatego książka ma taki tytuł). Podoba mi się też dział z dodatkami, gdzie znalazłam nawet przepis na rewelacyjne ciasteczka. 
Książka wydana została w twardej oprawie z obwolutą (ja osobiście obwolut nie lubię, bo często mi się rozrywają), na dobrej jakości kredowym papierze. Przepisy nie są trudne (no może nie zawsze, ale raczej są wykonalne przez osobę, która choć raz zrobiła lody w domu) i towarzyszą im piękne zdjęcia. A komentarze autora sprawiają, że z książki ma się ochotę korzystać.




David Lebovitz: The Perfect Scoop
Fotografie:  Lara Hata
Wyd. Jacqui Small LLP (2011)
Liczba stron: 246
Okładka: twarda
Stan: nowa
Książka dostępna w naszym sklepie na Inżynierskiej 1 w Warszawie i na naszej stronie internetowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...