środa, 9 maja 2012

Greg&Lucy Malouf - Malouf: New Middle Eastern Food

Długo zastanawiałam się jak zabrać się za opis tej książki. Małżeństwo Malouf znane jest ze swoich genialnych książek o kuchni Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Spod ich pióra wyszły kultowe pozycje.  Zawsze rzeczowe i pięknie zilustrowane, zawsze opowiadające jakąś historię. 
Książka "New Middle Eastern Food" jest nieco inna. Tym razem nie mamy do czynienia z opowieścią o regionie tylko z typową książką kucharską. To pozycja rzeczowa i pięknie sfotografowana, ale tym razem nie poczytamy o kulturze i o zwyczajach, co może trochę zasmucać, ale przepisy wynagradzają bardzo dużo. 
Książka podzielona jest na kilka rozdziałów: soups, small dishes, large dishes, side dishes, bakery, sweets i larder. Dodatkowo mamy jeszcze słowniczek czyli glossary. W rozdziałach o zupach  każdy znajdzie coś dla siebie, typowy mięsożerca i wegetarianin. Ja zakochałam się w rozdziale o małych daniach i wypiekach. W nich znalazłam potrawy, których wcześniej nie znałam i nie próbowałam. Znalazły się też nietypowe dla tej kuchni, jak chowder. Natomiast rozdział larder sprawia, że znacznie więcej dowiedziałam się o przyprawach, dodatkach, dżemach i innych fantastycznych potrawach i produktach.
Przepisy w tej książce napisane są w sposób jasny, rzeczowy, są jak najbardziej wykonalne. Wielu z przepisów towarzyszy fotografia (około 30%) gotowego dania. To książka, dla osób które kochają kuchnię arabską i dla chcących czegoś się o niej dowiedzieć.







Greg&Lucy Malouf - Malouf: New Middle Eastern Food
Fotografie: Mark Roper
Wyd. Hardie Grant (2011)
Liczba stron: 384
Okładka: twarda
Stan: nowa
Książka dostępna w naszym sklepie na Inżynierskiej 1 w Warszawie i na naszej stronie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...