wtorek, 27 sierpnia 2013

W Budach

 Niedawny wydłużony weekend postanowiłam spędzić na Podlasiu by poznać ten jeszcze (na szczęście) dziki region Polski i popróbować dań, które ma do zaoferowania. 

Gdy zadałam pytanie jakie miejsce koniecznie powinnam odwiedzić usłyszałam kilka razy "Sioło Budy" i karczmę tam się znajdującą. Sioło to miejsce rodzinne, pensjonat, skansen ukazujący historyczne Podlasie i tradycyjna karczma, w której serwowane są dania będące luźną interpretacją kuchni tych okolic. 

W karcie znajdziemy między innymi soljankę i wareniki, a także pieczeń z żubra. Spróbowałam haluszków (kopytek smażonych na głębokim tłuszczu) oraz kiszki (tutaj mięsnej) podawanej z rewelacyjnym pieczywem oraz ogórkami i chrzanem. Miałam jeszcze ochotę na wareniki, czyli pierogi, ale się nie zmieściły. Dania, których spróbowałam sprawiły, że miałam ochotę na więcej.

W po wyjściu z karczmy posłuchałam, jak Pan Władzio cierpliwie tłumaczył dziewczynce po co chaty były kryte strzechą i jak wyglądały żniwa. 

Jeśli będę miała okazję to na pewno wrócę!


Sioło Budy
Budy 41
17-230 Białowieża
www.siolobudy.pl

1 komentarz:

  1. To jest moja odpowiedz na krytke Pani Ewy Wiechowskiej odnosnie Konkursu oliwy.

    Anders Emich

    Szanowna Pani Ewo,

    Dzis dostalem link z Pani wypowiedzia i od razu odpowiadam. Nazywam sie Anders Emich i jestm przedstawicielem Rady Oliwy. To prawda, ze jestem inicjatorem Rady Oliwy i jednoczesnie jej przedstawicielem. Przylatujac do Polski w listopadzie 2012 nie wiedzialem jaka oliwe mam kupic bo zadna z nich nie byla mi znana. Kupilem wiec kilka i niestety stwierdzilem, ze mimo, ze mialy nalepki Vigin Extra, zadna nie byla Vigin Extra. Postanowilem storzyc pierwsze referencje, dajace kupujacym mozliwosc kupienia czegos co ma gwarancje, ze jest to oliwa Virgin Extra. Tak powstal Konkurs !!. Zasady konkursu byly i sa znane wszystkim. Wyniki sa znane wszystkim. Opis procedury jest ogolnie dostepny i umiesczony na stronie web Rady. Osobiscie powiadomilem 63 firmy dystrybujace Oliwe w Polsce i niestety zglosily sie tylko 3 lub az 3 firmy - ( cztery oliwy). Jedna z nich nie weszla do finalu a pozstale trzy otrzymaly pozytywne wyniki przeslane przez autoryzowanego laboratorium z listy International Olive Council. Rozmawiajac z firmami nasluchalem sie, ze jestm wyludzacz pieniedzy, oszust itd. .... . Mimo to postanwilismy kontynuowac rozpoczeta prace i w przyszlym roku bedzie nastepny konkurs. Laboratorium Ekolab bylo i bedzie w przyszlym roku gwarantem zachowania tajemnicy i poprawnego wyboru najlepszej oliwy. Osobiscie jestm bardzo zainteresowany prawiddlowym przebiegiem konkursu i od poczatku staralismy sie o wyeliminowanie wszelkich podejrzen, czyli stowrzenie bardzo przejrzystych zasad. Zapraszam na degustacje oliwy, ktora ja reprezentuje w dniu 16 wrzesnia w restauracji Sol y Sombra w Warszawie. Moj telefon to 793 00 58 58 i prosze o kontakt w jakiejkolwiek sprawie zwiazanej z Oliwa. Lubie rozmawiac z osobami co maja inicjatywa, dobre pomysly i sa ich realizatorami. Moje pytanie jest inne !. Dlaczego 60 firm reprezentujacych wspaniale oliwy nie chcialo brac udzialyu w konkursie?. Wszyscy mieli wglad w procedure, mozliwosc kontaktowania sie z Ekolab itd,...
    Wloskie firmy sa bardzo mile widziane. To my sie staramy o kontakt i pani Anna Machara podjela sie nawiazac osobisty kontakt z Izbami Handlowymi krajow producentow oliwy.

    Prosze o dalsze pytania, uwagi i zapraszam do czynnego udzialu w pracach Rady Oliwy z Oliwek. Jest miejsce dla wszystkich chetnych i dla wszystkich oliw. !!

    Dla przypomnienia tekst pani Ewy

    Ewa Wiechowska, 12 sierpien 2013

    Hej,

    jako miłośniczka oliwy - głównie włoskiej - informacja, że powstała Rada Oliwy w Polsce bardzo mnie ucieszyła i podekscytowała, ale fakt, że na ich stronie mówi się głównie o oliwie hiszpańskiej wydał mi się mocno podejrzany - tak jak Ty sprawdziłam kto za czym stoi i przeżyłam rozczarowanie. Czy to oznacza, że nadal na razie w Polsce nie można liczyć na uczciwą promocje OLIWY? My z mężem póki mieszkaliśmy w Warszawie organizowaliśmy wieczory degustacyjne oliw przywiezionych z wakacji i przyznam, że Polski rynek jest bardzo ubogi w dobrej jakości oliwę - marzę więc nadal o tym, aby w Polsce było coraz więcej inicjatyw, degustacji, warsztatów i konkursów "oliwnych". Ale na razie Rada Oliwy nie przyciąga mnie zbytnio. Chcę też zadać Ci pytanie - czy Ty może znasz więcej takich inicjatyw oliwnych, ale w lepszym wydaniu?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...