wtorek, 7 maja 2013

Arthur Potts Dawson: Eat Your Veg

Nagle, ze środka zimy, przeskoczyliśmy w sam środek lata. Drzewa owocowe obrosły w kwiaty, praktycznie nie mają liści. Bez się nie rozwinął, nie pachnie odurzająco, gdy wracam do domu. Cały świat roślinny zaczął się budzić miesiąc później niż zwykle. Jednak w końcu się pojawiły. W moim ogrodzie szaleje oregano, mięta, szałwia. Jutro wsadzę arcydzięgiel (choć dla mnie to akurat lubczyk) i rabarbar, które dostałam od znajomej. 
Na bazarowych straganach pojawiają się sezonowe warzywa: szparagi, botwina, marchewka, kalafior, sałata, por, wiosenne odmiany jarmużu, groszek cukrowy, rukiew wodna, kapusta, brokuły i wiele innych. To mój prawie ulubiony czas.




Dzisiaj mam dla Was książkę Eat Your Veg, książkę o warzywach, ale nie tylko. Książka poświęcona warzywom to mój ulubiony rodzaj książki. Czy musi być wegetariańska? Nie musi, ale dobrze by były w niej takie przepisy. Taką książką jest właśnie ta autorstwa Arthura Pottsa Dawsona. 

Książka podzielona jest na kilka rozdziałów, na które ja nie zwracałam uwagi, za to urzekły mnie strony, na których znalazło się miejsce na zebranie kilku przepisów z tym samym motywem przewodnim - np. curry albo uczta śródziemnomorska. 

Przy każdym przepisie znajduje się informacja czy jest to danie odpowiednie dla wegetarian (akceptujących produkty nabiałowe albo jajka), znalazłam jednak błąd - jest przepis oznaczony jako wegetariański, w których używane są sardele, może to niedopatrzenie? Przepisom towarzyszą piękne zdjęcia, niezwykle apetyczne. Jest też podział na pory roku z określeniem, które warzywa są w sezonie. 

Przepisy, które wykonałam, i te którym się przyjrzałam są proste w przygotowaniu, a dania które z nich wychodzą są smaczne. 

Eat Your Veg to fajna pozycja dla wszystkich, którzy chcą wprowadzić więcej warzyw do swojej diety.U mnie pewnie zagości na stałe jako pozycja obowiązkowa.









Arthur Potts Dawson: Eat Your Veg
Fotografie: Liz&Max Haarla Hamilton
Wyd. Mitchell Beazley (2012)
Liczba stron: 304
Okładka: twarda
Cena okładkowa: £25

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...