niedziela, 7 października 2012

Sigrid Verbert - Smakowite prezenty

 W zeszłym roku, gdy dostałam książkę Sigrid Verbert w oryginale mogłam się nią tylko zachwycać, ale nic z niej upiec nie byłam w stanie, bo nie znam włoskiego. Nie ukrywam, że wiadomość o polskim wydaniu wywołała we mnie ogromną radość - w końcu mogłam ruszyć do kuchni.
Sigrid Verbert pochodzi z Belgii, ale od dziecka mieszka we Włoszech. Od kilku lat specjalizuje się w fotografii kulinarnej, a także prowadzi swojego bloga www.cavolettodibruxelles.it. Smakowite prezenty (oryg. Regali golosi) to jedna z jej pięciu książek. Niestety wszystkie pozostałe wydane zostały jedynie w języku włoskim. 
Książka Smakowite prezenty zachęca do rozdawania przygotowanych własnoręcznie w kuchni prezentów. Są w niej nie tylko fantastyczne przepisy na ciasteczka, dżemy, napoje i kremy, ale także pomysły na ich zapakowanie. Same przepisy są raczej nieskomplikowane, ale zdarza się, że zawierają trudno dostępne składniki. Mi osobiście niesamowicie przypadły do gustu aromatyzowane oliwy, bardzo lubię z nich korzystać.

Osobno trzeba powiedzieć o zdjęciach. Jako, że autorka jest fotografem kulinarnym to można się było spodziewać dobrych zdjęć. A one są lepiej niż dobre - są zjawiskowe. Proste, nieprzesadzone, bez zbędnych ozdobników. Takie zdjęcia mnie zachwycają.
 
Co do samego wydania - nie mam nic do zarzucenia. Książka jest równie piękna jak oryginalna wersja językowa (no może poza jedną stroną - informacjami od wydawcy, gdzie użyto innego kroju czcionki niż w reszcie książki).




Sigrid Verbert: Smakowite prezenty (oryg. Regali golosi)
Fotografie: Sigrid Verbert
Wyd. Jedność  (2012)
Liczba stron: 192
Okładka: twarda z obwolutą
Stan: nowa

2 komentarze:

  1. Rzeczywiście zdjęcia ze smakiem. Ciekawa propozycja, jeśli wcześniej nie uda mi się jej kupić to może znajdę pod choinką?;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po Twojej recenzji mam na nią wielką ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...