czwartek, 12 lipca 2012

Mary McCartney: Food

Gdy byłam mała tata puszczał mi płyty Beatlesów, gdy byłam trochę większa chciałam mieć ubrania od Stelli, a teraz gotuję z książki starszej córki Paula - Mary.  Do niedawna kojarzyłam ją z pięknymi fotografiami, od pewnego czasu to się zmieniło i coraz więcej wykorzystywanych w mojej kuchni powszednie przepisów pochodzi od Mary. 
Książka, po którą sięgnęłam przyciąga piękną, apetyczną okładką, która aż krzyczy "zjedz mnie". Jej format jest idealny, dobrze się ją przegląda. Podzielono ją na kilka rozdziałów: śniadania, kanapki, zupy, sałatki i przystawki; dania główne; zakąski, desery i wypieki. Prócz nich znajdziemy tabele przeliczników, dzięki którym łatwiej jest dobierać ilości konkretnych składników, a także korzystać z piekarników w różnych miejscach świata.
Przepisy w książce są niezwykle proste, takie akurat na zwykły dzień, kiedy nie ma czasu szukać specjalnych składników i próbować niesamowitych połączeń. Właściwie wszystkie się udają. Nie znaczy to jednak, że są płaskie czy mdłe. Każde danie, którego próbowałam było niezwykle smaczne, pobudzało zmysły i zachęcało do następnych prób kulinarnych. A obok każdego przepisu - piękne, wyjątkowe zdjęcie. 
To książka, która na długo zagościła w mojej kuchni. Szczególnie polecam placuszki z kukurydzy - są absolutnie wyjątkowe. 
Food to książka o kuchni wegetariańskiej idealna nie tylko dla wegetarian. Polecam każdemu, kto lubi pozycje proste z pięknymi zdjęciami.




Mary McCartney: Food
Fotografie:Mary McCartney
Wyd. Chatto & Windus (2012)
Liczba stron: 256
Okładka: twarda
Stan: nowa
Książka dostępna w naszej księgarni na Inżynierskiej 1 w Warszawie i w naszym sklepie internetowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...